Konstnärer

Standard

Just nu funderar jag lite över konstnärer. Orsaken till detta är att jag var på Värmdö konstnärer i helgen. Är det så att de flesta konstnärer blir berömda först efter sin död? Har då inte publiken förstått vad konstnärerna menade med konsten medans de levde?

Jag Blondinberit anser att detta är synnerligen märkligt. De flesta ser ju på konsten och förstår den efter egna perspektiv.

Ska man betrakta den mesta konsten som kvalificerad “skit” och endast tycka att de som redan är berömda är bra?

Jag Blondinberit tänker så här: Jag tycker om den konst som tilltalar mig. Där finns både berömda och ännu inte “upptäckta” konstnärer. All konst tycker jag är viktigt att titta på, även den man inte gillar så bra.

 

Leave a Reply

